Tuesday 23 August 2011

Nurse

Seorang Nurse, Ratna menahan
teksi. Sedang dalam perjalanan...
Pemandu teksi iaitu Feddy asyik
memerhati Nurse itu melalui
cermin tengahnya..Merasa
kehairanan... Nurse itu
bertanya...
"Encik.. kenapa encik melihat
saya begitu ??"
Feddy tersenyum malu dan
berkata...
" Sebenarnya... saya selalu
berfantasi....maaf ya... saya
sangat ingin mencium seorang
Nurse..."

"Oh begitu!! tak der masalah...
encik boleh mencium saya..
kalau itu memang memberikan
ketenangan buat encik... tapi
saya ada syarat iaitu encik mesti
masih single" kata Nurse...
Feddy gembira dan berkata...
"iya...iya, saya masih single".
Kemudian teksi itu
diberhentikan di jalan sepi...
Feddy terus mencium nurse itu
selama 10 minit... kemudian
mereka pun meneruskan
perjalanan kembali.
Tapi feddy menangis teresak-
esak sambil berkata...
"Maafkan saya cik... saya merasa
bersalah... sebenarnya saya
sudah berkahwin".
Mendengar penerangan itu
Ratna tersenyum bijak dan
berkata...
"Sudahlah encik... tidak ada apa-
apa yang perlu di bimbangkan...
Saya juga bersalah. Saya juga
bukanlah seorang Nurse... saya
adalah seorang Mak Nyah yang
kebetulan dalam perjalanan
menuju ke pesta pakaian
beragam"

batchpanther.blogspot.com

No comments:

Post a Comment